Interesująca i rozwijająca praca, rozumiejący szef i dobra atmosfera – w takim miejscu chciałby pracować praktycznie każdy. Mimo wszystko bardzo duża liczba pracowników zmaga się z tak zwanym Syndromem Niedzielnego Popołudnia ( Sunday Night Blues), czyli z sytuacją, w której odczuwa się duży stres związany z nadchodzącym poniedziałkiem i pracą. Czy można poprawić w jakiś sposób samopoczucie zatrudnionych osób? Jak sprawić, aby przychodzili do firmy z uśmiechem i z radością wykonywali swoje obowiązki? Zachęcamy do lektury.
Wellbeing jest to stan dobrego samopoczucia, zadowolenia i spełnienia, który może odnosić się również do pracownika. Składają się na niego trzy aspekty: psychologiczny, społeczny i zdrowotny.
Co istotne, wellbeing można podzielić na 5 kategorii, w których ocenia się poziom wspomnianego dobrostanu:
Każda organizacja w firmie rządzi się innymi prawami, dlatego aby wdrożyć odpowiednio czynniki wellbeingowe, należy dokonać audytu i zdiagnozować potrzeby pracowników. Takie rozwiązania, jak stworzenie strefy relaksu, zorganizowanie bonu do kina czy owocowe wtorki, są często ciekawymi benefitami, jednak na dłuższą metę mogą być nieprzydatne.
Przeprowadzając odpowiednią ankietę, można zmierzyć się z faktycznymi problemami pracowników, które dotyczą zwykle zdrowia (bóle kręgosłupa), obowiązków (zbyt dużo zadań), atmosfery w pracy (konflikty). Przykładowymi rozwiązaniami problemów w wyżej wymienionych sytuacjach będą na pewno następujące działania:
Wdrożenie działań wellbeingowych w firmie nie przynosi wyłącznie korzyści pracownikom, ale również pracodawcy. Wypoczęty i doceniony pracownik wykonuje swoje obowiązki znacznie efektywniej, co przekłada się bezpośrednio na rozwój firmy oraz zyski.
Wellbeing można określić jako poczucie dobrostanu. Pojęcie to odnosi się do wielu aspektów życia, w dużej mierze jednak jest związane z organizacją działań w firmie. W odpowiedni sposób wdrożone czynniki wellbeingowe znacznie poprawiają komfort i jakość pracy, a także wprowadzają pozytywną atmosferę w firmie. Pracownik musi czuć się potrzebny, mieć możliwość rozwoju, a także czas na odpoczynek i regenerację.
Czy wiesz, że 7 na 10 Polaków często lub bardzo często odczuwa stres? Wśród nich są też Twoi pracownicy.
Z HearMe możesz im pomóc. 💙
Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą.