
Jak obliczyć ROI z rozwiązań wellbeingowych?
21/11/2022
Jak przekonać zarząd do benefitów wellbeingowych?
30/11/2022Rebranding HearMe: poznajmy się na nowo
Cześć, tu ekipa HearMe – czyli prawie 100 osób, które codziennie chcą zmieniać świat na lepsze. W naszej pracy skupiamy się na dostarczaniu opieki psychologicznej pracownikom polskich i zagranicznych firm.
Co dokładnie robi team HearMe?
Nasz zespół IT pracuje w pocie czoła nad naszą aplikacją, dbając o to by pracownicy naszych Klientów mogli z łatwością kontaktować się z terapeutami, psychodietetykami, coachami, trenerami biznesu czy z fizjoterapeutami. Wystarczy kilka kliknięć i już możesz umawiać się na wizytę – łatwo i przyjemnie 🙂
Dział HR HearMe ma wysoko postawioną poprzeczkę: dbają o pracowników w firmie, która uczy innych, jak najlepiej opiekować się pracownikami. Jak sobie z tym radzą? Przede wszystkim pytają nas o nasze potrzeby i słuchają z otwartym sercem. Oferują wsparcie w trudnych sytuacjach i rozbudowują ofertę benefitową. Dzięki nim już w procesie rekrutacji poznajemy HearMe od najlepszej strony – wiemy, że mamy do czynienia z wyjątkowym pracodawcą.
Dział Customer Success codziennie dba o naszych Klientów, słucha ich próśb i błyskawicznie je spełnia. Dla dziewczyn z CS nie ma rzeczy niemożliwych. Ważną rolą tego działu jest uważne słuchanie i rozumienie potrzeb. Dzięki temu pozostałe działy wiedzą, czego tak naprawdę potrzebują nasi Użytkownicy i co możemy robić lepiej.
W dziale Sprzedaży pracują osoby, które wierzą w misję HearMe. Ważne jest dla nich to, by proponować firmom rozwiązania, które są odpowiedzią na ich realne problemy (rotacja, wypalenie zawodowe, czy trudności komunikacyjne w zespołach). Dlatego zawsze są nastawieni na słuchanie, zrozumienie i pomoc.
Niezastąpiony dział Produktu cały czas tworzy ulepszenia do naszej oferty. Pracuje też nad nowymi rozwiązaniami dla naszych obecnych i przyszłych Klientów. Ich najnowsze dzieło to program „First Time Manager”, który cieszy się dużym zainteresowaniem, ponieważ adresuje powszechny problem: wdrażanie w rolę lidera/liderki.
Jest i dział Marketingu – to my tworzymy artykuły, posty, newslettery i treści na stronę internetową we współpracy ze wspaniałymi psychologami, terapeutami i coachami. Naszym celem jest nie tylko informowanie o tym, co dzieje się w HearMe, ale także udostępnianie wartościowej wiedzy na tematy związane z psychologią i dobrostanem pracowników.
Mamy też dział, którego nie spotkacie w większości firm – to ekipa doświadczonych psychologów, terapeutów, coachów i mentorów. W ciągu ostatnich 3 lat przeprowadzili już ponad 15 tysięcy sesji 1:1 w aplikacji HearMe. Jednocześnie prowadzą warsztaty i webinary dla dużych i średnich firm, dzieląc się wiedzą z zakresu psychologii, zarządzania, rozwoju osobistego i kultury organizacyjnej.
Kto za to wszystko odpowiada? Trójka naszych założycieli:
💙 Kasia Gryzło, CEO
🔭 Michał Pośnik, COO
🧩 Paweł Pierścionek, CTO
Wszyscy pracownicy HearMe byli zaangażowani w rebranding, dlatego chcieliśmy trochę więcej Wam o nich opowiedzieć 🙂 A teraz parę słów o samej stronie, nowej szacie graficznej i nowym logo HearMe.
Witaj na nowej stronie HearMe
Jeśli jesteś tu po raz pierwszy, być może mrużysz właśnie oczy i zastanawiasz się, czy NAPRAWDĘ musi być aż tak kolorowo. Czy nie powinno być poważniej, skoro na co dzień piszemy tu o złej kondycji psychicznej pracowników – o stresie, depresji i wypaleniu zawodowym?
Od początku naszej działalności wierzymy, że można o tych kwestiach mówić spokojnie, bez straszenia i wywoływania poczucia winy. Zależy nam na tym by pomóc Ci mówić o zdrowiu psychicznym w miejscu pracy – żeby nie był to temat tabu, a zwykła rozmowa. Kolory w tym pomagają, oswajają temat i pozwalają przełamać opory. Dlatego chcemy mieć ich coraz więcej.
Oprócz niebieskiego i fioletu, które poprzednio dominowały na naszych kreacjach, wykorzystujemy teraz żywe odcienie żółtego, zielonego i różowego: intensywne barwy, które pobudzają obie półkule mózgu, wzmagają kreatywność i poprawiają humor. Ale rebranding to nie tylko zmiana kolorów i czcionek. To sposób, w jaki komunikujemy, co jest dla nas ważne. Więc zanim wyjaśnimy, dlaczego nowe logo wygląda tak a nie inaczej, opowiemy trochę o naszych wartościach.
Poznaj wartości HearMe
HearMe powstało w głowach trojga założycieli. Kasia Gryzło, Michał Pośnik i Paweł Pierścionek zdecydowali się stworzyć platformę, dzięki której Polacy przestaną być najbardziej zestresowanymi pracownikami w Europie. Nasze motto? Niech nikogo już nie boli brzuch na myśl o pracy. Dzisiaj jest nas prawie setka, z czego większość stanowią wspaniali specjaliści: terapeutki, terapeuci, coachowie, trenerki i trenerzy, psychodietetyczki, a nawet fizjoterapeutka, która uczy między innymi, jak rozluźnić zestresowane ciało.
Na co dzień specjaliści HearMe pracują nie tylko z naszymi Klientami, prowadząc anonimowe sesje w aplikacji HearMe, ale też – co ważne – pracują z nami. Odpowiadają na nasze pytania związane ze zdrowiem psychicznym; tłumaczą, jak rozwiązuje się konkretne problemy; wyjaśniają, na czym polega wypalenie zawodowe i jak mu przeciwdziałać.
Poznaj naszych specjalistów >>
Logo HearMe – znaczenie
Długo przygotowywaliśmy się do tej zmiany. Wszyscy jesteśmy przywiązani do naszego starego logo, stworzonego przez Kasię Gryzło na początku działalności firmy. Szczególnie podoba nam się wybrany przez nią niebiesko-fioletowy kolor tła. Było więc dla nas ważne, by nowe logo nawiązywało do tego, co było – bo nie zmieniają się filary naszej działalności. Ale jednocześnie nie da się ukryć, że rośniemy i rozwijamy się. W ciągu ostatnich trzech kwartałów zwiększyliśmy dwukrotnie ilość etatowych pracowników. Wyszliśmy też na nowe rynki, w tym Stany Zjednoczone.
Stąd nowe, pulsujące logo, które oddaje dynamikę, nowoczesność i otwartość HearMe. W obwódce nowego logotypu widzimy kolor HearMe, który przechodzi w inne odcienie niebieskiego – aż po intensywny turkus. Logo nawiązuje kształtem do ikonki czatu albo komiksowego dymku z dialogiem. To symbol słuchania i bycia wysłuchanym.Jest to też pierwsza rzecz, którą widzi pracownik logujący się do aplikacji HearMe.
Zależało nam na tym, by kształty i kolory mówiły: to jest Twoje bezpieczne miejsce. W końcu HearMe to platforma, na której dajemy pracownikom przestrzeń do wyrażenia swoich myśli, wątpliwości i problemów. Gdzie łączą się ze specjalistami od wypalenia zawodowego, leczenia uzależnień, rozwoju osobistego i nauki cennych umiejętności miękkich. HearMe, jako benefit pozapłacowy, to wiadomość od pracodawcy do pracownika: Wiemy, że zdrowie psychiczne jest równie ważne jak zdrowie fizyczne. I chcemy pomóc Ci o nie zadbać – abyś mógł/mogła bezpiecznie się rozwijać, uczyć, pracować i osiągać sukcesy.
Czy HearMe korzysta z benefitu opieki psychologicznej?
Mamy oczywiście ten benefit u siebie i chętnie z niego korzystamy. Każdy z nas może w dowolnej chwili umówić się na sesję ze specjalistą.
- Obniżone samopoczucie, bezsenność, problemy ze skupieniem? → Piszemy do terapeutki, psycholożki lub coacha. Zaparzamy herbatę, przygotowujemy paczkę chusteczek i zdzwaniamy się o umówionej porze.
- Trudności w nowej roli, niska pewność siebie, potrzeba pracy nad dawaniem wartościowego feedbacku? → Umawiamy się z tym samym coachem, który prowadzi dla naszych Klientów warsztaty “First Time Manager”.
Dużo mówi się obecnie o trudnościach związanych z rotacją i rosnących kosztach rekrutacji. Dobrostan pracowników odgrywa tu kluczową rolę. Organizacje, które inwestują w rozwój pracownika (pod względem zawodowym, ale również tym psychicznym i fizycznym), poprawiają swój wizerunek i tworzą zdrową kulturę organizacyjną. Coaching, terapia i warsztaty pozwalają liderom rozwijać umiejętności miękkie, a to przekłada się bezpośrednio na atmosferę w zespołach.
Pracownicy, którzy mają możliwość skorzystania z programów wellbeingowych, są lepiej nastawieni do swoich obowiązków, bardziej zmotywowani i efektywni w pracy. W ten sposób można osiągnąć zmniejszenie rotacji oraz czasu prowadzenia rekrutacji (np. gdy to obecny pracownik szczerze poleca swoją firmę znajomemu specjaliście).
Dowiedz się więcej o benefitach wellbeingowych >>
Jak wsparcie psychologiczne wpływa na naszą kulturę organizacyjną?
Kultura organizacyjna to kręgosłup każdej organizacji – to dzięki niej pracownicy potrafią określić wartości firmy i jej cele. Jak wsparcie psychologiczne wpływa na kulturę firmy? Wprowadzając benefit związany z opieką psychologiczną, pracodawca daje pracownikowi możliwość zadbania o swoje zdrowie. To może być część szerokiej strategii wellbeingowej lub pierwszy krok do pokazanie pracownikom, że firma się o nich troszczy i dba o ich dobrobyt.
Jak działa wsparcie psychologiczne w HearMe?
- Poznajemy dobrze siebie i innych: nasze mocne strony, słabości i aspiracje.
- Dużo rozmawiamy ze sobą o zdrowiu psychicznym. I mamy do tego odpowiedni język dzięki psychoedukacji.
- Rozumiemy, na czym polegają problemy ze zdrowiem psychicznym. Wiemy też, kiedy i jak można sięgnąć po profesjonalną pomoc.
- Mamy pomoc psychologiczną, w tym kryzysową, na wyciągnięcie ręki.
- Pracujemy nad osiąganiem celi zawodowych i życiowych z coachami.
- Mamy niską rotację, jesteśmy zaangażowani i tworzymy zgrane teamy.
Czy warto korzystać z HearMe?
Tak, ponieważ benefit opieki psychologicznej jest bardzo ważny w dbaniu o dobrostan pracowników. Coraz więcej słyszymy o wypaleniu zawodowym, great resignation, quiet quitting – ale to nie są tylko hasła z gazet i publikacji na LinkedInie. Sami pracownicy wiedzą, jak ważny jest wellbeing. Raport Deloitte 2022 podaje, że aż 57% pracowników rozważa odejście z firmy w celu znalezienia bardziej wspierającego pracodawcy.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o beneficie opieki psychologicznej – daj nam znać 🙂 Umówimy się na wirtualną kawę i opowiedz o potrzebach swojej firmy.
Chcesz nas lepiej poznać?
Odwiedź nasze kanały na social mediach: LinkedIn, Facebook, Instagram. Możesz zobaczyć również nasz kanał na YouTube.
Zobacz też materiały na temat zdrowia psychicznego i wellbeingu w firmie – może znajdziesz w nich coś dla siebie:
→ ebook o dobrostanie i strategii wellbeingowej;
→ zmierz dobrostan Twoich pracowników za pomocą ankiety
→ Case Study jednego z naszych pierwszych Klientów;
→ blog a w nim artykuły specjalistów.