Jak wybrać odpowiedni program wellbeingowy dopasowany do potrzeb Twojej firmy? Na co zwracać uwagę przy selekcji dostawcy usługi? Jak upewnić się, że program jest efektywny i rzeczywiście służy pracownikom? Odpowiedzi na te i parę innych pytań znajdziesz poniżej.
Program wellbeingowy ma przede wszystkim służyć jako wsparcie dla pracownika, ale jakie ma jeszcze spełniać role? Jakie są wobec niego oczekiwania? Może redukcja kosztów związanych z opieką zdrowotną i nieobecnością w pracy, zmniejszenie rotacji pracowników, zwiększenie ich zaangażowania, a może zmiana konkretnych zachowań? Zdefiniowanie oczekiwań wobec programu wellbeingowego i jasne określenie celów pomoże w jego wyborze oraz śledzeniu jego efektywności.
Pierwszy krok, który możesz zrobić to przeprowadzenie audytu potrzeb programu wellbeingowego. Możesz skorzystać z naszej bazy pytań, które pomogą stworzyć Ci ankietę dla pracowników. Znajdziesz ją pod tym linkiem.
O co pytać potencjalnych dostawców usługi podczas wywiadu? Warto wyposażyć się w listę i mieć ją zawsze pod ręką.
Jakie metody stosuje dostawca, aby uzyskać założone cele? Poproś o prezentację podejścia firmy i przeprowadzenie przez jej metodykę. Czy firma współpracuje z ekspertami medycznymi, coachami, terapeutami lub innymi specjalistami? Czy ma udokumentowaną skuteczność?
Jakie są poszczególne elementy proponowanego programu? Jakie wsparcie zapewnia w kontekście oczekiwań Twojej firmy? Chodzi tutaj, na przykład, o segment poświęcony zdrowiu psychicznemu lub nawykom żywieniowym pracowników.
Istotny jest stopień dopasowania programu do indywidualnych potrzeb Twojej firmy. Jak bardzo pozwala on na modyfikację treści i dodanie niestandardowych opcji?
Tutaj skup się na doświadczeniu użytkownika końcowego, a więc pracowników firmy. Dowiedz się, w jakim stopniu program i jego poszczególne elementy można dopasować do potrzeb użytkownika – od parametrów po dostarczane treści.
Poproś o prezentację interfejsu i ścieżki użytkownika i upewnij się, że jest łatwy w obsłudze. Sprawdź również, jak program prezentuje się pod względem dostępności cyfrowej oraz czy posiada alternatywne wersje językowe, jeśli kadra jest wielojęzyczna.
Efektywny program wellbeingowy powinien pozwalać na dobranie narzędzi i komponentów do indywidualnych potrzeb pracownika, aby jak najlepiej wspierać go w drodze do lepszego zdrowia i samopoczucia. Jego treści także powinny być do nich dostosowane.
Program powinien być skalowalny. Ważna jest też wszechstronność, a więc takie elementy, jak ocena zdrowia, coaching zdrowotny czy wsparcie psychologiczne.
Zwróć także uwagę na możliwości programu w zakresie integracji z usługami zewnętrznych dostawców, na przykład aplikacji kalendarza, a także synchronizacji z urządzeniami monitorującymi typu smartwatch.
Metryki i liczby nie powiedzą Ci wszystkiego. Pomyśl o regularnych ankietach lub innej formie feedbacku, dzięki której pracownicy będą mogli podzielić się swoimi wrażeniami i uwagami. Jeśli chcesz porozmawiać, jak jeszcze możesz monitorować efektywność programu wellbeingowego lub masz inne pytania, z chęcią na nie odpowiemy.
Napisz do nas na kontakt@hearme.pl.
Czy wiesz, że 7 na 10 Polaków często lub bardzo często odczuwa stres? Wśród nich są też Twoi pracownicy.
Z HearMe możesz im pomóc. 💙
Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą.